Thursday, February 23, 2012

جولة في بعض العقليات الثورية


الأيام اللي فاتت قابلت على تويتر بعض العقليات الثورية الجبارة اللي لما تسمع كلامها تقول ان لا الجيش ولا الأخوان هما اللي حموا الثورة .. ربنا هو اللي حمى الثورة لأننا لو كنا أعتمدنا على الثورجية في قيادة الثورة او الميدان كان زمان مبارك بيكرم شهداء الشرطة في 25 يناير

هنا انا بسجل بعض الآراء اللي سمعتها ... مش بغير مضمون الكلام لكن بشيل منه الديباجات والتفخيمات وبعرضه عريان 
 
ثوري 1 : أنا ضد حكم العسكر ومادام العسكر ليهم مرشح فأنا مش حقف ضد مرشح العسكر عشان أنا عاوز أسقط حكم العسكر بس الثورة مينفعش تشتغل سياسة

ثوري 2 : أنا ضد حكم العسكر ، العسكر موتوا أخواتي ، أنا حأيد مرشح ضعيف عشان مرشح العسكر يكسب بسهولة ، دي مؤامرة عليا على فكرة لإن مش معنى ان مرشحي محدش يعرفه انه ضروري يسقط .. هو أكيد سقط بسبب المؤامرة

ثوري 3 : أنا ضد حكم العسكر، العسكر ليهم مرشح ، أنا مش حشتغل ضد مرشح العسكر لإن الانتخابات تمثيلية ، أنا حشتغل على المحليات . هي المحليات مش انتخابات ومش تحت حكم العسكر؟ لأ اصل البرادعي انسحب ... آه قول كدة بقى

 ثوري 4 : أناضد حكم العسكر وثائر ودمي فاير وبشتم وبتضرب بالخرطوش، لكن مش ضروري أسقط مرشح العسكر .. اصل لما يبقى مرشح من بتوع مبارك أحسن ما يكون مرشح اسلامي .. خلينا نركز على الانتخابات ال بعديها

ثوري 5 : أنا ضد حكم العسكر، بهري نفسي برقيات لدعم زياد العليمي، وبهتف ضد بديع اللي باع الثورة ، حتقف ضد مرشح العسكر؟ ............ إيه؟؟؟ 

ثوري 6 : الأخوان باعوا الثوراااااة ،، خيااااناااة مؤامرااااات ، الثورة بتضييييع ،، طيب العسكر ليهم مرشح حتعمل معاه إيه؟ ,, ألو؟ ألو ؟،، الخط قطع!

ثوري 7 : أنتو شعب رعاع أساسا ماتستهلوش المرشح الفشيخ بتاعنا لإن لو انتو محترمين كنتوا عرفتوه واللي حيتكلم حياخد بالجزمة يا كلاب

No comments: