Saturday, July 12, 2008

للى

واحد صاحبى قال لى زمان ان ممكن ربنا يستجيب دعوات ناس معينة عشان ما بيحبش يسمع دعاهم و عشان مايبقاش ليهم حاجة ما اتحققتش فى الدينا تتحقق فى الاخرة

انا كل حاجة دعيت بيها لما كنت مؤمن اوى اتحققت و خلصت و ما بقاش فيه حاجة تانى فاضلة

بقيت مشهور و الناس بتحبنى ... شفت الحب الحقيقى اللى مش ممكن يتكرر تانى ... بقيت فى وظيفة كويسة جدا و ناجح فيها الى حد ما و مرتبى مكفينى ... عندى دايما وقت اقرا فيه و أتعلم حاجات جديدة ... مريت بتجارب نادرة فى الحياة ... يمكن الحاجة الوحيدة اللى ما اتحققتش انى أفضل على نفس ايمانى طول الوقت ... ايمانى نقص كتير و بقيت شخص عادى فيه شوية مميزات عن أغلب الناس

صحيح مش حاسس انى سعيد بس مين من الناس سعيد اصلا ؟؟ السعادة وهم بندور عليه طول الوقت و مش موجود غير فى الرضا

و الرضا بالواقع نوع من الخمول و الموت ...... طول ما انت مش راضى يبقى بتحاول تعلى لفوق و مش حاسس بالسعادة ... و طول ما انت راضى يبقى حتفضل واقف فى مكانك و مش بتتقدم بس مبسوط باللى انت فيه

انا بحاول ابقى راضى عشان ابقى مبسوط و كفاية عليا كدة من الدنيا ... ما اظنش فيه حاجة تانى ممكن واحد فى امكانياتى ياخدها ....... يمكن مش فاضل غير جواز و عيال .... بس دى حاجة تاخد سنين ...... صعب اوى ..... مش حاسس انى ممكن تمر عليا سنين تانى فى الدنيا دى

زمان كنت بحلم دايما بسفينة الفضاء اللى تنزل تاخدنى لبلدى الحقيقية و اهلى الحقيقيين و يقولوا لى ان انا جيت هنا غلط ... ملايكة ينزلوا عليا من السما و يودونى حتة تاني غير هنا

انا جيت هنا غلط فعلا بس اتعودت

يا ترى كل احلامى اتحققت ليه ؟؟ عشان ما اطلبش تانى من ربنا ؟؟ ولا عشان أشكره على كل اللى انا فيه ؟؟

مش قادر و مش عارف ... كفاية كدة

No comments: