Tuesday, November 25, 2008

شفتونى و انا فرحان بشبابى ؟



احمد بدوى ..فاكر الواد ميدو ؟
Between You and Mahmoud Samy
===================


احمد ازييييييييييييييييييك
والله عارف انك مستغرب من عنوان الرساله وبتقول لما نشوف مين دا 
بص يا عم انا مش ميدو 
انا محمود سامى اللى كنت انا ونتا نعرف بعض على الهاى فيف ابن الخنيقه 

و كنا نناقش ناس مش فاهمه ومعندهاش وعى ..كان فى واد مستفز اسمه ميدو وكان فرحان بالصور بتاعته اوووى وكان بيحب مبارك زى ما انتا بتحب نور .وانا فى الاخراترفزت عليه وكنت بقول ردود فيها تهكم وتريقه عليه وشتمته 

انتا وقتها قولتلى ان المفروض معملش كدا ..وان المفروض انى افهم ان الناس معندهاش وعى والمفروض منخلهومش ينفرو منا ويكرهونا ويكرهو فكرنا ....ألخ .كلام دا وكلام غيره انتا قولته ليا او فهمته من ردودك على الناس اللى كنا بنردعليهم انا وانتا وميدو دا كان واحد منهم ....وبجد اتعملت حاجات كتير منك وقتها
دى البروفيل لو لسه مش فاكر 
يخرب بيت الزهايمر 
http://eladwy.hi5.com

وبعدها كنت عايز اقابلك ونتعرف على بعض اكتر بس انتا مكنتش بترد على تليفونى وانتا اصلا مكانش معاك رقمى ..بس كنت بتقولى لما نتكلم انا فى غمره تعالى فى اى وقت 
نقعد مع بعض 
زمان كنت بكون عايز اقابلك علشان اشتغل معاكم فى الشارع 
دلوقتى عايز اقابلك علشان اتعلم منك
..
وبعديها اتعرفت على مصطفى ماهر اخو احمد ماهر وعرفنى على احمد علشان اشتغل معاهم فى شباب من أحل التغيير 
وكنت رحت فى نهايتها ..فى مرحله السقوووط بسبب تفاهه الناس والتكتلات ...ألخ واتعلمت من ماهر 
المهم يا عم انا وجعت لك دماغك بس انا كان نفسى اشكرك انى اتعلمت منك
وبقرأ النوت بتاعك ومش برد على اى نوت 
:D
مش غلاسه بس بكون موافقك فى معظم كلامك هرد عليك اقولك ايه هايل يا احمد ؟؟ واعتبر فى ناس كتير بتقرأ كلامك وبتقولك هايل يا احمد
بص يا عم
بجد لما قرأت النوت بتاع أمل وليه انا متفائل انتا خلتنى انا متفائل 
تخلل ؟
شكرا يا احمد على الطاقه الايجابيه اللى انتا بعتهالى 
شكرا انى اتعلمت منك حاجات كتير 
شكرا على الامل يا ابو أمل 
:D
لما قرأت النقطه دى

((
بس أولا لما أشوف عدد و مستوى و نوعية الناس اللى بيفكروا و اللى بيتعلموا التفكير جديد طازة فلازم ده يخلينى متفائل ..... كل يوم فيه شباب أكتر بتحس بأن فيه حاجة غلط حواليها و انها محتاجة تعرف الصح و محتاجين يدوروا على اجابات و يبتكروا حلول و يناقشوها و يطوروها رغم كل القبح اللى حوالينا
صحيح احنا لسة ما حطيناش رجلنا على اول سلمة بس كل يوم بيخرج ناس 
جديدة بأفكار جديدة و رغبة فى التعلم
)) 

كنت متفائل جدا
لأنى من الناس دى اللى نفسها تتعلم ونفسهم يصلحو
واحنا محطيناش رحلينا على أول سلمه يا احمد ...دا احنا عاملين حسابنا اننا بنبنى السلم اللى هيجو بعدنا يطلعوه سلمه سلمه

No comments: