Saturday, January 31, 2009

زمان و دلوقتى


مرة كنت بحضر سيمنار ... قلت ملحوظة عبقرية .. محدش أخد باله .. زعلت اوى ... دلوقتى مش بيهمنى 




once i was attending a seminar ,, i said a briliant note ,, i felt sad nobody noticed it but me ,, now i dnt care :D 



مرة قلت لبنت انى معجب و مهتم بيها ... مع انى كنت بحبها حب جنونى بس خافيه ... هى ما اهتميتش ... مت من الزعل ... دلوقتى مش بيهمنى أتكلم عن الحب تانى ... الفعل بيعبر أقوى من الكلام و الحدق يفهم 



once i told a girl i cared for here ,, the truth i loved here like hell ,, she didnt care much ,, i was killed by sorrow ,,, now i dont care to talk about love again ,, who wants to love me i'm available ,, deeds talk w el 7ede2 yfham :D 



زمان كنت ببقى فى قمة الغيظ و حرق الدم لما مش بعرف أوصل وجهة نظرى للى قصادى و أنا بكتب ... دلوقتى مش فارق معايا خالص أن يبقى عندى وجهة نظر اصلا ... و لو عندى وجهة نظر عن حاجة ان شالله ما عن حد ما فهم 



zaman i used to be so angry when i cannt explain my point of view ,,, now ,, I dont care to have a point of view about everything ,, & if i have one ,, i have no need at all to explain it to anybody 



مرة كنت حتقتل بسبب حزبى السياسى و كنت فخور بده ... دلوقتى مش هاممنى خالص يبقى ليا تصنيف سياسى من أساسه ... فكك منى 



once i was about to b killed for my political party & i was proud of it ,, now i dont have a political status



زمان كان عندى فكرة أنى عاوز اغير العالم .. بعد كدة قلت اغير المجتمع أقرب .. بعد كدة تنازلت و قلت الأسهل انى أغير نفسى عشان أغير العالم ..... دلوقتى اتغيرت خالص ... بقيت بستمتع بأنى أعيش حياتى زى ما انا و أقبل الدنيا على حقيقتها 



once i had this idea of changing the world ,, then i thought of changing my society instead ,, then i thought of changing myself better... now i enjoy being myself as me 



زمان كنت بهتم أنى أرضى أصحابى و ما أزعلهمش و لو على حساب اعصابى ..... دلوقتى بقى اللى يخنقنى أدلقه .... بلا هم يا راجل

 ·  ·  · Share · 

No comments: