Monday, January 10, 2011

وقالوا إنّا للعادلي ساجدون

رد فعل الشيوخ الأرثوذكس علي قتل الشهيد سيد بلال هو نفسه رد فعل القساوسة السلفيين علي قتل شهداء كنيسة القديسين ... لأن الكفر بالإنسانية ملته واحدة

كل واحد يعمل أسد علي المخالفين له في الدين ويعمل عرسة قصاد ضابط أمن الدولة - كاهن معبد العادلي - اللي بيتصل بيه آخر اليوم ويديله الوحي : لم الليلة عشان تعدي


كل واحد يهيج مشاعر الناس بتوعه عشان يدافعوا عن دينه - كأن ربنا عاجز أو كأنه مش واخد باله - وبعد كدة - وقت الجد وقت الإختبار الحقيقي لما يكونوا هما نفسهم ضحايا مش الإله - يطلب منهم ساعتها بس إنهم يفوضوا أمرهم لربهم - عشان يدافع عنهم

أظن ربنا حيرضي عنكم لما تسيبوه يدافع عن أديانه بنفسه كإله قادر مش محتاج حد ياخد مكانه ولا حد يدافع عنه وأنتم كبشر محتاجين تتكتلوا وتتحركوا عشان تاخدوا حقوقكم في الدنيا من الصنم الكبير

جربوا وشوفوا الفرق وأكفروا بعبادة العادلي

1 comment:

abdalla.elhanafy said...

في البداية السلام عليكم

بغض النظر عن ارائك السياسية وافكارك الحزبية
الا انني اجد نفسي متجها للكلام معك في كتابك الاخير

من البداية اناقشك علي اسس

*اذا كنت فهمت خطأ من كتاباتك فاعلم انك اخطأت الكتابة حيث وصل معني للكلام لي غير الذي تقصده

* وان كنت قصدت المعني الذي فهمته فاسمح لي

بداية لن اناقش معك الكتاب من افكار سياسية او حزبية
ولكن دعنا نقول دينية

وقبل ان تقول ما دخل ذاك بذلك
فاسمح لي
لا ينفصل الدين عن الحياة ......وبعيدا عن اللغو دعنا ندخل في صلب الموضوع

في خواطرك تساءلت هل الله رحيم حقا !!!!!

اي كان له غرض التساؤل وقد وصف الله نفسه بالرحمن الرحيم

وقس علي ذلك كثيرا

ردك لي علي تلك العبارة قد يفسر الكثير

وفي نهاية الكلام
السلام